Opis
W 1987 roku Giuliana Rosset, mieszkanka Valle d'Aostan, której rodzina jest właścicielem najstarszej destylarni w regionie, Saint-Roch, przejęła od kilku turyńskich rzemieślników Green Sport Monte Bianco, małą firmę produkującą plecaki. Przeniosła siedzibę na obrzeża Aosty, do firmy Quart, początkowo produkującej plecaki i torby podróżne z około 15 pracownikami, a następnie rozszerzającej działalność o odzież sportową, w której zrezygnowano z jaskrawych kolorów. Dzięki konsultacjom z książkami i starymi mapami Europy Północnej narodził się pomysł marki Napapijri, nazwa powstała z błędnej wymowy napapiiri, fińskiego słowa oznaczającego koło polarne. Na kurtkach w widocznym miejscu naszyta była norweska flaga, a logo było czarno-białe, w połowie pozytywne, a w połowie negatywne, aby dać wyobrażenie o biegunie północnym i południowym.